miércoles, 6 de febrero de 2013

La Yepes colabora con sus mufins!


Hace tiempo que no os traemos una colaboración!
Esta viene a raíz del concurso de verano que hicimos. Laura nos envió para el concurso unos mufins con una pinta estupenda, pero no sólo nos envió la foto sinó que nos envió toooodo el proceso y la explicación!
Aquí va!

Esta es una receta que he modificado ligeramente del libro “Madalenas” de Xavier Barrigas donde he aprendido la diferencia entre un muffin y una madalena. Además que la medida normalmente es mayor la del muffin es por el tipo de grasa que se utiliza. Para las madalenas usamos aceite i para los muffins mantequilla, y por eso puede ser que su gusto sea más intenso. En este caso cogí la receta de Muffins de chocolate i le añadí la melmelada de platano hecha a casa.
El resultado estaba buenísimo y fué una merienda espectacular acompanyado con horchata. Eso sí, tengo que decir que con una por cabeza tuvimos bastante y que la mermelada, en vez de quedarme en el medio, como yo quería, me quedó abajo. De esta manera no desmoldamos los muffins i nos los comimos con cuchara. Aún y así estaban buenísimos!!!

Aquesta és una recepta que he modificat lleugerament del llibre “Magdalenas” de Xavier Barriga on he après la diferència entre un muffin i una magdalena. A banda, que la mida normalment és major de la muffin, és pel tipus de greix que s’utilitza, per les magdalenes usem oli i per les muffins mantega, i per això, pot ser que el seu gust sigui més intens. En aquest cas vaig agafar la recepta de Muffins de xocolata i li vaig afegir la melmelada de plàtan feta a casa.
El resultat estava boníssim i van ser un berenar espectacular acompanyat amb orxata. Això si, he de dir que amb una per cap en vam tenir prou i que la melmelada, enlloc de quedar-me al mig com jo volia em va quedar a sota, d’aquesta manera, no van desemmotllar les muffins i ens les vam menjar en cullera. Malgrat tot, estava boníssim!!!

PARA LA MERMELADA/PER LA MELMELADA:
Hay que trocear 2 plàtanos a trozos pequeños y ponerlos en un cazo con el zumo de una naranja y azúcar, al gusto. Dejarlo hervir a fuego lento hasta que coja cierta consistencia a mermelada, es decir, que los trocitos de platano se reblandezcan y la mermelada con el zumo de naranja formen una crema espesa. Reservar.

S’han de trossejar 2 plàtans a trossets petits i posar-los en un cassó amb el suc d’una taronja i sucre al gust. Cal deixar-ho bullir a foc lent fins que agafi una certa consistència a melmelada, és a dir, que els trossets de plàtan s’estovin i la melmelada amb el suc de taronja formin una crema espessa. Reservar.

PARA LOS MUFFINS /PER LES MUFFINS:
Precalentar el horno a 240ºC.
Primero hay que fundir 160 gr de chocolate fondant negro al baño maria a fuego lento.

Preescalfar el forn a 240ºC.
Primer, cal fondre 160g de xocolata fondant negra al bany maria a foc lent. 
Mientrastanto, mezclar con las barillas 190 gr de azúcar moreno y 190 gr de mantequilla a punto de pomada (dejandola fuera de la nevera y trinchandola con un tenedor. De hecho yo usé margarina, ya que el objetivo de esta receta ya era de principio anti-operación bikini!) Se tiene que mezclar hasta que queda una mezcla homogènea y cremosa. Después se le añaden 5 yemas de huevo (100gr aprox.) los cuales antes hemos separado de la clara.
 Mentrestant, cal barrejar amb les barilles 190g de sucre moré i 190g de mantega a punt de pomada (deixant-la fora de la nevera i trinxant-la amb una forquilla, de fet, jo vaig fer servir margarina, ja que l’objectiu d’aquesta recepta ja era de principi anti-operació bikini!). S’ha de barrejar fins que quedi una mescla homogènia i cremosa. Després, se li afegeixen 5 rovells d’ou (100g aprox.) els quals abans, els hem separat la clara. 
 Para separar la clara de la yema lo que hago es poner-me el huevo en una mano y abrir los dedos de tal manera que la clara resbale suavemente a través de ellos. Es un poco asqueroso, si más no,viscoso, pero es la manera que la yema no se rompa, y se separa facilmente de la clara, que se aprovecha al máximo .
  Per separar la clara del rovell, el que faig és posar-me l’ou a una mà i obrir els dits de tal manera que la clara llisca suaument a través d’ells. És una mica fastigós, si més no, és llefiscós, però és la manera que el rovell no es trenca, i se separa fàcilment de la clara, que és aprofitada al màxim.
Como deciamos, y después de este parèntesis, reservamos las claras en la nevera (5 huevosm 150 gr aprox.) y las yemas las añadimos a la crema que hemos hecho con la mantequilla y el azúcar moreno. También añadiremos el chocolate fundido y las claras batidas. Dependerá del grado en que batais las claras que sean muffins más o menos esponjosas, o aireadas. Como podéis ver en la fotografía yo no las hice a punto de nieve, solo las espumé un poco.
Com dèiem, i després d’aquest parèntesi, reservem les clares a la nevera (5 ous, 150g aprox.) i els rovells els afegim a la crema que hem fet amb la mantega i el sucre moré. També hi afegirem la xocolata fosa i les clares batudes. Dependrà del grau en què bateu les clares que siguin les muffins més o menys esponjoses o airejades, com podeu veure a la fotografia jo no en vaig fer punt de neu, tan sols les vaig escumar una mica.
 Por otro lado, mezclamos 90 gr de harina floja (la que usamos normalmente, la que no es de panaderia, que es la de fuerza), una pizca de sal que ayudarà a que los muffins suban, y medio sobre de levadura (podéis poner más o menos, si queréis que sean más o menos esponjosas, a la receta le pone 5 gr, por ejemplo). Mezclaremos con las barillas estos ingredientes secos con la crema de chocolate que hemos preparado anteriormente.
A banda, barrejarem 90g de farina fluixa (la que usem normalment, la que no és de fleca, que és la de força), un pessic de sal que ajudarà a que la muffin pugi, i mig sobre de llevat (podeu posar-ne més o menys, si voleu que siguin més o menys esponjoses, a la recepta hi posa 5g per exemple). Mesclarem amb les barilles aquests ingredients secs amb la crema de xocolata que hem preparat anteriorment.

 Para moldear los muffins necesitamos unos recipientes un poco más grandes que los de las madalenas, jo usé unas flameras. Para poderlo desmoldar mejor después del horno, aunque después no fué necesario, los unté por completo (base y paredes) con margarina y lo empolvé con harina. Después llené los recipientes hasta la mitad con la crema de chocolate con la ayuda de una cuchara, le añadó dos cucharas de la mermelada de platano que teníamos preparada y lo cubrí con otra cucharada de chocolate. Recordad de no llenar los moldes hasta arriba del todo porqué sino cuando suba la masa se verterá.
Per emmotllar els muffins necessitem uns recipients una mica més grans que els de les magdalenes, jo vaig fer servir unes flameres. Per poder-ho desemmotllar millor després del forn, tot i que després no va caler, els vaig untar per complet (base i parets) amb margarina i ho vaig empolvorar amb farina. Després vaig omplir els recipients fins a la meitat amb la crema de xocolata amb l’ajuda d’una cullera, hi vaig afegir dues cullerades de melmelada de plàtan que teníem preparada i ho vaig cobrir amb una altra cullera de xocolata. Recordeu de no omplir els motlles fins dalt de tot perquè sinó quan pugi la massa se us vessarà.
Finalmente, las horneé unos 20 minutos a 180ºC. Cuando vi que habían subido cerré el horno de seguida, para que no se hicieran demasiado, sino quedan muy secos, pero el hecho de no sacarlas de golpe ayuda a que no vuelvan a bajar.
Finalment, les vaig enfornar uns 20 minuts a 180ºC. Quan vaig veure que havien pujat, vaig tancar el forn de seguida, perquè no es fessin gaire, sinó queden molt seques, però el fet de no treure-les de cop ajuda a que no tornin a baixar.

 Qué, qué?? no os morís de ganas de probarlos??!! Yo aprovecharé este finde, que con el pintón que tienen....y con la horchata de acompañamiento...mmmm....me encanta! ejejej

2 comentarios:

  1. Va ser molt divertit fer-les i més menjar-se-les!!! Tot i que la melmelada va quedar a sota estaven boníssimes!!! Ja em direu si proveu la recepta si funciona bé.

    Yepes

    ResponderEliminar